Senarai Pekerjaan Gaji Paling Tinggi Di Malaysia



Inilah 10 Pekerjaan Gaji Paling Tinggi Di Malaysia – perkara yang mungkin tak ramai mahasiswa atau masyarakat ambil tahu. Kenapa anda perlu tahu tentang pekerjaan gaji tinggi di Malaysia?


Jika anda tahu apakah pekerjaan-pekerjaan tersebut,secara tak langsung ia memotivasikan anda untuk belajar dan bekerja dengan lebih tekun dan gigih dalam bidang anda sekarang untuk selesa di masa hadapan. Jom kita lihat, apakah 10 pekerjaan yang menawarkan gaji paling tinggi di Malaysia!



10 pekerjaan di Malaysia yang menawarkan gaji tertinggi adalah seperti berikut:-






Oh ya! Ada info baik yang saya mahu kongsi dengan anda semua! Pekerja-pekerja yang berkhidmat dalam jawatan eksekutif khususnya seperti bidang perubatan, kejuruteraan, kewangan dan teknologi maklumat biasanya memperoleh gaji permulaan yang lebih tinggi pada waktu permulaan, iaitu sekitar RM 2,800 sebulan!

Ini adalah berdasarkan kaji selidik dari laman web Jobstreet.com berdasarkan senarai gaji yang ditawarkan oleh para majikan, sekitar 1 Januari sehingga 31 Ogos 2013.

Entri 10 pekerjaan gaji paling tinggi di Malaysia ini hanyalah sebagai panduan untuk kita semua. Sebagai motivasi kepada kita supaya belajar dengan lebih tekun hari ini, untuk tackle ilmu dalam bidang yang kita ceburi. Perlu tetapkan matlamat dan capai objektif dalam kerjaya anda, bukan kejar gaji semata-mata, ok?

Saya amat berharap supaya anda tidak memilih bidang pengajian anda berdasarkan gaji yang ditawarkan semata-mata. Tapi pilihlah bidang yang bersesuaian dengan kecenderungan anda.

Ingat, gaji yang ditawarkan biasanya setimpal dengan pekerjaan yang anda lakukan. Semakin rumit sesuatu pekerjaan tersebut, semakin tinggilah “habuan” yang bakal anda peroleh.

Semoga entri 10 pekerjaan gaji paling tinggi di Malaysia ini sedikit sebanyak dapat membantu meningkatkan semangat anda untuk lebih serius dalam bidang pekerjaan yang bakal diceburi!

Comments

Popular Posts